2014.01.07. 12:00

Dizájnváltás a természetben

A Turista magazin korábbi és jelenlegi címlapja, részlet, forrás: Turista Magazin

A Turista Magazin mondhatni feltámadt, azzal, hogy a Magyar Természetbarát Szövetség új életet lehelt bele. A színvonalában és struktúrájában is megújult tartalom mellett, ez elsősorban a dizájnon érzékelhető: más a fókusz, a betűtípusok megválasztása és az arculat.


Fogékonyabbak vagyunk az újra

A lap új kiadója és ezzel együtt új szerzőgárdája egy fiatalos, trendi és olvashatóbb médium formájában szólítja meg a természetet aktív mozgás formájában is kedvelő réteget, nem titkolván azt a szándékot, hogy a zöldben túrázók, kerékpározók számát ne csak szakmai feladatának megfelelve növelje, de praktikus és rendszerezett tartalmat is szállítson az erre egyre fogékonyabb és kiéhezett, elvárosiasodott olvasónak. 

A pozitív, első benyomást a dizájn formálja

Miért fontos egy meghatározott piacon, egy már megismert termék számára a külső jegyekben megmutatkozó, a ráncfelvarrásnál jóval nagyobb léptékű megújítás időről-időre? Kényelmesebb hátradőlve azt mondani, óh, jó ez így, ha eddig is az volt. Ha górcső alá vesszük, hogy kiknek szól a termékünk, ez esetben a kiadványunk, rögtön belátjuk, igen, számít a csomagolás és azok a dizájnelemek, amelyek most tették igazán a lapot széppé, szerethetővé. A statikus benyomást keltő, sötét, csak nehezen észrevehető és távolról készített képpel operáló régi címlap, eddig valahogy megbújt az újságos polcán. Dinamizmust, hitelességet és bizalmat kölcsönöz a most alkalmazott betűk, a színek, az arcra, a részletekre, az érzésre koncentráló fotók és a rendezettség mellett az is, hogy a lap új munkatársai is felfedezhetők rajta, benne. 

Üzleti partnereink számára is kapósabb a szép termék

A korábban, a Kornétás Kiadó által gondozott kiadvány tartalmilag lehetett kifogástalan, de megjelenésében mára igen elavult. A sok-sok szakmailag megalapozott, az érdeklődő számára olykor nehézkes tartalom felváltása egy könnyedebb, kutakodóbb, összehasonlítóbb, egész más látószögből készített képanyaggal megkomponált cikkanyagra, nem pusztán a fiatalabb és friss közönséget, de a reklámpiacot is hatékonyabban képes megszólítani. 

Ha a dizájn az első, a hitelesség a második

Ez ugyan már nem kimondottan a tervezés kérdése, de mindenképp érdekes és az arculatot formáló elem, hogy a korábban a Funzine-os Vastag Barbara, kollégáihoz hasonlóan, immár az újjászületett Turista Magazin hirdetésszervezőjeként, ő maga is, betekintést enged mindennapjaiba is: „Életem egészét meghatározza a mozgás: a via ferraták, a túrázás, a síelés, valamint 4 éve a vadvízen űzhető sportok. Tavaly óta, a siklóernyőzés elsajátításával és gyakorlásával, lényegében a levegő „meghódításával” bővült az életem. A természetben eltöltött idő alatt feltöltődnek lemerült elemeim.”

Szaklapból élménylap

De mit tegyek én, ha kiadványomat meg szeretném újítani? Első lépés a tervezés. Kiknek szólunk, milyen más, hasonló, esetleg népszerűbb kiadvány található a piacon? Ha körbejártuk ezeket a kulcskérdéseket, akkor álljunk neki a tartalom átgondolásának, amihez szorosan társul majd a dizájnelemek rendbetétele is. Fontos a betűtípus, a fotó, a színek, a lap elrendezése: összességében tehát a vizuális világ. Nem tanácsos titkárnőre, haverra vagy cégvezetőként ezt magunkra bízni, és az irodai szövegszerkesztő szoftverünket sem erre fejlesztették ki. Keressünk jó szakembert, tördelőt és fotóst! Ügyeljünk a szerzői jogokra is!

 

Képek

  • A Turista magazin korábbi és jelenlegi címlapja, részlet, forrás: Turista Magazin
  • A megújult Turista Magazin címlapja és belső lapja, részlet, forrás: Turista Magazin
Címkék: 1 click 2 be NEW, arculat, célcsoport, dizájn, kiadvány, kommunikáció, magyar, márka, marketing, média, mediaorigo, print, sajtó, szabadidő, szerkesztés, szövegírás, tartalom, ügyfél

írta: Bódis Gábor

Kapcsolódó cikkek

Dizájnváltás a természetben

A Turista Magazin mondhatni feltámadt, azzal, hogy a Magyar Természetbarát Szövetség új életet lehelt bele. A színvonalában és struktúrájában is megújult tartalom mellett, ez elsősorban a dizájnon érzékelhető: más a fókusz, a betűtípusok megválasztása és az arculat.

Bevetésen a papír, a háló, az orkán

Nem minden az online: vannak helyzetek, amikor egy jól felépített katalógussal, egy mínuszokban is használható kesztyűvel, amely nem gátol az okostelefonod masszírozásában, vagy egy jól felkészült síoktatóval, aki mindent tud a környékről, többre mész.

A NAGY lehetőség Britanniában

Pofon egyszerű ötlet: great = nagy. Egy jó megkülönböztető jelzésként alkalmazható ez a szó, ami szerencsére pozitív asszociációkat idéz fel. Nagy-Britannia turisztikai plakátokkal árasztotta el célpiacait, egy kis szócserés játékosságot is belopva a történetbe: Britain is GREAT.

Az aranydiplomás város: Gyula

Ha Gyula városáról hallunk, akkor a tudatos fejlesztés, az újdonságok sajátosságainak ismertetése és a városvezetés turizmus iránti elkötelezettsége a téma. A polgármester és turisztikai menedzsment vezető kéz a kézben építkezik és kommunikál. 

Hírlevél feliratkozás.

×