A Turista Magazin mondhatni feltámadt, azzal, hogy a Magyar Természetbarát Szövetség új életet lehelt bele. A színvonalában és struktúrájában is megújult tartalom mellett, ez elsősorban a dizájnon érzékelhető: más a fókusz, a betűtípusok megválasztása és az arculat.
A lap új kiadója és ezzel együtt új szerzőgárdája egy fiatalos, trendi és olvashatóbb médium formájában szólítja meg a természetet aktív mozgás formájában is kedvelő réteget, nem titkolván azt a szándékot, hogy a zöldben túrázók, kerékpározók számát ne csak szakmai feladatának megfelelve növelje, de praktikus és rendszerezett tartalmat is szállítson az erre egyre fogékonyabb és kiéhezett, elvárosiasodott olvasónak.
Miért fontos egy meghatározott piacon, egy már megismert termék számára a külső jegyekben megmutatkozó, a ráncfelvarrásnál jóval nagyobb léptékű megújítás időről-időre? Kényelmesebb hátradőlve azt mondani, óh, jó ez így, ha eddig is az volt. Ha górcső alá vesszük, hogy kiknek szól a termékünk, ez esetben a kiadványunk, rögtön belátjuk, igen, számít a csomagolás és azok a dizájnelemek, amelyek most tették igazán a lapot széppé, szerethetővé. A statikus benyomást keltő, sötét, csak nehezen észrevehető és távolról készített képpel operáló régi címlap, eddig valahogy megbújt az újságos polcán. Dinamizmust, hitelességet és bizalmat kölcsönöz a most alkalmazott betűk, a színek, az arcra, a részletekre, az érzésre koncentráló fotók és a rendezettség mellett az is, hogy a lap új munkatársai is felfedezhetők rajta, benne.
A korábban, a Kornétás Kiadó által gondozott kiadvány tartalmilag lehetett kifogástalan, de megjelenésében mára igen elavult. A sok-sok szakmailag megalapozott, az érdeklődő számára olykor nehézkes tartalom felváltása egy könnyedebb, kutakodóbb, összehasonlítóbb, egész más látószögből készített képanyaggal megkomponált cikkanyagra, nem pusztán a fiatalabb és friss közönséget, de a reklámpiacot is hatékonyabban képes megszólítani.
Ez ugyan már nem kimondottan a tervezés kérdése, de mindenképp érdekes és az arculatot formáló elem, hogy a korábban a Funzine-os Vastag Barbara, kollégáihoz hasonlóan, immár az újjászületett Turista Magazin hirdetésszervezőjeként, ő maga is, betekintést enged mindennapjaiba is: „Életem egészét meghatározza a mozgás: a via ferraták, a túrázás, a síelés, valamint 4 éve a vadvízen űzhető sportok. Tavaly óta, a siklóernyőzés elsajátításával és gyakorlásával, lényegében a levegő „meghódításával” bővült az életem. A természetben eltöltött idő alatt feltöltődnek lemerült elemeim.”
De mit tegyek én, ha kiadványomat meg szeretném újítani? Első lépés a tervezés. Kiknek szólunk, milyen más, hasonló, esetleg népszerűbb kiadvány található a piacon? Ha körbejártuk ezeket a kulcskérdéseket, akkor álljunk neki a tartalom átgondolásának, amihez szorosan társul majd a dizájnelemek rendbetétele is. Fontos a betűtípus, a fotó, a színek, a lap elrendezése: összességében tehát a vizuális világ. Nem tanácsos titkárnőre, haverra vagy cégvezetőként ezt magunkra bízni, és az irodai szövegszerkesztő szoftverünket sem erre fejlesztették ki. Keressünk jó szakembert, tördelőt és fotóst! Ügyeljünk a szerzői jogokra is!
A Turista Magazin mondhatni feltámadt, azzal, hogy a Magyar Természetbarát Szövetség új életet lehelt bele. A színvonalában és struktúrájában is megújult tartalom mellett, ez elsősorban a dizájnon érzékelhető: más a fókusz, a betűtípusok megválasztása és az arculat.
Nem minden az online: vannak helyzetek, amikor egy jól felépített katalógussal, egy mínuszokban is használható kesztyűvel, amely nem gátol az okostelefonod masszírozásában, vagy egy jól felkészült síoktatóval, aki mindent tud a környékről, többre mész.
Pofon egyszerű ötlet: great = nagy. Egy jó megkülönböztető jelzésként alkalmazható ez a szó, ami szerencsére pozitív asszociációkat idéz fel. Nagy-Britannia turisztikai plakátokkal árasztotta el célpiacait, egy kis szócserés játékosságot is belopva a történetbe: Britain is GREAT.
Ha Gyula városáról hallunk, akkor a tudatos fejlesztés, az újdonságok sajátosságainak ismertetése és a városvezetés turizmus iránti elkötelezettsége a téma. A polgármester és turisztikai menedzsment vezető kéz a kézben építkezik és kommunikál.