Ritka lehetőség, és ez már talán félig siker is, hogy az Országgyűlés Sport- és Turisztikai Bizottsága előtt bemutatásra került egy filmes produkció terve. Évek szorgos munkájával Szita Miklós filmrendező arra vállalkozik, hogy egy átfogó imázsfilmet készítsen.
Az utak, repülőterek és szálláslehetőségek hiánya mellett, sokkal nagyobb hátrányt jelent a hiányos országmarketing, amit aligha lehet sikeresen folytatni mondjuk kiöregedett magyar származású színészek szerződtetésével. Az apróbb felvillanások és a sok elbaltázott ország-promóciót követően, jött végre valaki, aki nem egyoldalúan, a paprikafüzérrel felcicomázott operett-Magyarországot tálalná a világ elé, hanem valódibb képet festene rólunk. Az angol nyelvű kulturális és turisztikai médiaprogram nem akar nagy stratégia vagy kampány lenni, sokkal inkább cselekvés a turizmus és a kultúra érdekében. A műsor angol nyelven készül, egy epizód maximum 27 perc hosszúságú, 4 évig tart és kétheti rendszerességgel kerül adásba (26 rész/év).
A legmagasabb tartalmi, művészi és technikai minőségre törekszik a rendező. Ez egy modell is egyben, amely az orientált siker tényezőit és kidolgozási elveit is tartalmazza. Attraktív, látványos művészi, erős érzelmek és élmények közvetítésére vállalkozik, megalapozza a biztonság és kényelem üzenetét, individualitással és spontaenitással operál. Vonzó kínálati mixszet jelenít meg, számos választási lehetőséggel. Az alapötletet egy átfogó, folyamatos turisztikai és kulturális médiaprogram tervezéséhez az adta, hogy lássuk, hogyan is néz ki, ha minden egy helyen van, nem kell többszáz prospektust és honlapot átlapozni, hanem folyamatosan árasztjuk az információkat - így tettek pl. Nagy-Britanniában, 4 éves folyamatos médiakampány, és Izlandon 2 éves folyamatos kampány volt.
Örvendetes, hogy a kormánynak nagyszabású tervei vannak a turizmus fejlesztése érdekében, értékesítés-centrikus nemzeti marketinget szorgalmaz, és növelni kívánja a nemzeti marketingre fordítható összeget. Nem szerencsés, hogy csak egy-egy területet láttatunk, most nagyobb erőfeszítéseket szeretnének tenni az alkotók a rejtett, eldugott kincseink bemutatására is. Először is, vedd szemügyre a reklámozandó árut. Minél többet tudsz róla, annál valószínűbb, hogy elő tudsz rukkolni a nagy ötlettel, amely majd el tudja adni a termékedet. A jól felépített országimázs nemcsak a turisták idecsábítására jó, hanem a gazdasági növekedésre is hat, valamint fellendíti a kultúrát és a tudományos életet is.
Teszik mindezt annak hitében, hogy programjuk szerves része legyen az Új Nemzeti Turizmus Stratégiának. Ez a marketingtevékenység nem egy öncélú anyag, hanem sok ezer munkavállaló és munkaadó megélhetésének, boldogulásának és életben maradásának segítője, ráadásul az ország gazdasági helyzetének befolyásolását is eredményezheti. A témákat bemutató honlap üzemeltetése is a projekt része, és teljes együttműködés, átjárás biztosítása minden kultúrával és turizmussal foglalkozó szervezettel, weblappal, nyomtatott sajtóval, rendezvénnyel és kiadvánnyal. Sorozat DVD/BluRay értékesítés lesz külföldön és itthon.
Elsődleges célközönsége Magyarország legjelentősebb küldő országai, másodlagos célközönség: a főbb küldő piacok szakmai szervezetei, külföldi kiutaztató irodák, hazai beutaztató irodák, hazai kulturális és turisztikai szervezetek, vállalkozások, attrakciók. Az eredményességet a volumen maga igazolja majd, ha megkapja a megfelelő kormányzati támogatást. Elvi támogatók sorát tudhatja már maga mögött a projekt, de nem lesz egyszerű az anyagi bázis megteremtése.
Stúdióban szereplő műsorvezető köti össze a különböző 6-8 rövid, színes blokkot, melyek célja, hogy minél vonzóbb és átfogóbb képet adjon Magyarország karakteréről, az itt élő emberekről, tájakról, szépségről, szórakozási és sportolási lehetőségekről, kultúráról, néprajzi sajátosságokról, és mindarról, ami egyedülállóan vonzóvá teszi hazánkat.
Ritka lehetőség, és ez már talán félig siker is, hogy az Országgyűlés Sport- és Turisztikai Bizottsága előtt bemutatásra került egy filmes produkció terve. Évek szorgos munkájával Szita Miklós filmrendező arra vállalkozik, hogy egy átfogó imázsfilmet készítsen.
Minden idők legnagyobb outdoor kampányával rukkolt elő Lengyelország. Ezúttal Hollandia volt a célpont, 150 óriásplakáton, 200 molinón és jó pár gigafelületen üzentek a lengyelek a legnagyobb városokban. Milyen eszközöket és mondanivalót vetettek be?
Nem minden az online: vannak helyzetek, amikor egy jól felépített katalógussal, egy mínuszokban is használható kesztyűvel, amely nem gátol az okostelefonod masszírozásában, vagy egy jól felkészült síoktatóval, aki mindent tud a környékről, többre mész.
A magyar állam a környező országokhoz képest keveset törődött a márkamegjelenéssel külföldön. Több kormányzati intézmény, a külügy, vagy a külföldi magyar kulturális intézet-hálózat is foglalkozik az ország népszerűsítésével, de kampányszerűen és esetlegesen.