2014.01.12. 17:00

Az aranydiplomás város: Gyula

A Várfürdő fejlesztése Gyulán, forrás: VisitGyula

Ha Gyula városáról hallunk, akkor a tudatos fejlesztés, az újdonságok sajátosságainak ismertetése és a városvezetés turizmus iránti elkötelezettsége a téma. A polgármester és turisztikai menedzsment vezető kéz a kézben építkezik és kommunikál. 


Falatonként adagolva

Nincs olyan hónap, hogy ne találkoznánk valamilyen intenzív közérdeklődésre számot tartó újdonsággal. Nemrég, még majdnem halottnak hittük a húskombinátot és vele együtt a kolbászt is. A nyárutó első dél-alföldi híre volt a Gyulai Kispáros kolbász, amely a Magyar Termék Nagydíjat, majd hungarikum címet is elnyerve, irányította a városra a figyelmet. 1935-ben kapott Aranydiplomát a Stéberl András-féle, most újjáéledő finomság. Hagyományos receptúrájának és technológiájának köszönhetően nem tartalmaz sem laktózt, sem glutént, sem szóját, így a mára népbetegségnek nevezhető táplálékintoleranciában szenvedők étrendjébe is bátran beilleszthető. A nyarat a Várszínház jubileumi programsorozata, az őszi szezont a települési Értéktár Bizottság felállítása és a tavaszias telet pedig az új élményfürdő tematizálta. 

Ne csak mondj, beszélgess is!

„A nemzetközi versenyképesség megőrzése, illetve erősítése mellett, a belföldi turizmus serkentése, elsősorban a konkurens ajánlatoktól különböző, sajátos gyulai, egyedi turisztikai termékekkel. Gyula a jövőben egy sajátos arculattal rendelkező úti célként jelenjen meg Magyarország, de mindenekelőtt az Alföld kínálatában.” Így szól a turisztikai fejlesztés tervének első pár sora. Az interaktivitás azt jelenti tehát összvárosi, fejlesztési szinten, hogy abban mindenki részt vesz, hozzá ad, és részesül a bevételekből. Természetesen, a látogató maga is megnyilvánulhat, hiszen a közösségi média bekapcsolása minden kiadványon és felületen megoldott.

Nem vagy egyedül

A belvárosi utcákon járva, a már-már osztrák mércével is mérhető tisztaság is meghökkentő, de még inkább az, hogy minden ponton kap a turista valamilyen kapaszkodót. A turisztikai programokat és lehetőségeket, alap-információkat egységes hirdetőoszlopok teszik közkinccsé, ugyanolyan arculati elemekkel, mint a kiadványok, térképek, katalógusok. A nyomtatott füzeteken ott az online továbblépési lehetőség, mint, ahogyan a honlapról a kiadvány-letöltési opció is. Nem lehet eltévedni: minden sarkon színkódolt eligazító táblák állnak, sokszor nagyméretű várostérképek szomszédságában. Minden mindenhez kapcsolódik, és valóban úgy érezzük, nem vagyunk egyedül. 

Mindennapra egy mese

Mint egy nagy órarend, úgy fogadja a látogatót a nagyméretű óriásplakát, amelyen napra lebontva válogathatunk a színes ajánlatok között. A megszokott elrendezéssel szembe menve, nem az egyes attrakciókat listázza, amelyek végén apró betűkkel olvasható, hogy mikor és kinek is szól. A Vár, a Százéves Cukrászda, a pálinkakóstolás és a szabadidős kirándulóprogramok évszakhoz igazítva is szerepelnek az ötletes kínáltban, amelyek füzetes formában is, és olvasható betűmérettel tördelve, elvihetők.

Tartalomhoz a forma

„Elsőként jelentkezzen Gyula a tematizált turisztikai kínálattal, amely várhatóan más fürdővárosokban is meg fog jelenni a jövőben.” Ezen mondatokkal határozta meg a város a fejlesztési stratégiát, amely egyébként letölthető a honlap szakmai oldaláról is. Az a város, amelyik nem rendelkezik írott turizmusfejlesztési anyaggal, lemarad - olvasható az European Cities Marketing egyik tanulmányában, amelyik statisztikával is igazolja, hogyha van koncentrált gondolkodás, amihez igazodni lehet, akkor nem maradnak el a turisták sem. A tematikus programszervezés jó gyakorlata Gyulán is megmutatkozik. Egy újabb összevetés, amíg Esztergomnak ma nincs szállodája, addig Gyulának négy darab négycsillagos háza van! A mindig megújuló tartalom, egységes kínálati anyagban integrálódik – az egyenként pici büdzsék összeadva, nagyobbat szólva teszik a desztinációt versenyképessé.

Nem újkeletű

Az Uniós támogatású fejlesztési terv azt célozta meg, hogy Gyula neves fürdő-és fesztiválvárosként váljon ismertté. Kimondható, hogy a város ma az ország egyik legkedveltebb üdülővárosa, és Békés megye turisztikai központja. Gyula mindig első tudott lenni valamiben, a maga korában. A himlő elleni védőoltások egyik bázisvárosa volt Buda, Pest, Kassa és Zágráb mellett a történelmi Magyarországon. A német, a román és a magyar ajkúak mintaértékű békés együttélésének színhelye még ma is, és itt működik az ország egyik legrégebbi cukrászdája, messze lekőrözve bármelyik belga bonbon manufaktúra kínálatát. Az új Várfürdőhöz kapcsolódó élményfürdő is igen ígértes kicsiknek, nagyoknak egyaránt. 

Képek

  • A Várfürdő fejlesztése Gyulán, forrás: VisitGyula
  • Információs oszlop Gyulán, fotó: Bódis Gábor
  • Információs tábla Gyulán, fotó: Bódis Gábor
Címkék: 1 click 2 be SUCCESSFUL, arculat, attrakció, célcsoport, desztináció, dizájn, értékesítés, hirdetés, kiadvány, kommunikáció, kultúra, magyar, márka, marketing, média, mediaorigo, menedzsment, print, promóció, reklám, stratégia, szabadidő, szervezet, tartalom, tervezés, ügyfél

írta: Bódis Gábor

Kapcsolódó cikkek

Az aranydiplomás város: Gyula

Ha Gyula városáról hallunk, akkor a tudatos fejlesztés, az újdonságok sajátosságainak ismertetése és a városvezetés turizmus iránti elkötelezettsége a téma. A polgármester és turisztikai menedzsment vezető kéz a kézben építkezik és kommunikál. 

Fedezd fel a pluszt a részletekben

Lucern turisztikai hivatala menedzselésében számos prospektus, online felület létezik, mind-mind szép kivitelben és aktuális tartalommal. Most mégis egy kártya-méretűre összehajtható kiadványt mézünk meg, amelyek egymás mellett a plusz jelet testesítik meg.

A NAGY lehetőség Britanniában

Pofon egyszerű ötlet: great = nagy. Egy jó megkülönböztető jelzésként alkalmazható ez a szó, ami szerencsére pozitív asszociációkat idéz fel. Nagy-Britannia turisztikai plakátokkal árasztotta el célpiacait, egy kis szócserés játékosságot is belopva a történetbe: Britain is GREAT.

Bevetésen a papír, a háló, az orkán

Nem minden az online: vannak helyzetek, amikor egy jól felépített katalógussal, egy mínuszokban is használható kesztyűvel, amely nem gátol az okostelefonod masszírozásában, vagy egy jól felkészült síoktatóval, aki mindent tud a környékről, többre mész.

Hírlevél feliratkozás.

×