2014.01.09. 14:00

A NAGY lehetőség Britanniában

A kampány plakátja a vidéket is népszerűsíti, forrás: VisitBritain

Pofon egyszerű ötlet: great = nagy. Egy jó megkülönböztető jelzésként alkalmazható ez a szó, ami szerencsére pozitív asszociációkat idéz fel. Nagy-Britannia turisztikai plakátokkal árasztotta el célpiacait, egy kis szócserés játékosságot is belopva a történetbe: Britain is GREAT.


Kutatás, márkaalkotás, kutatás

A kampányt kutatás is megelőzte, kiben milyen képzettársításokat hoz elő ez a szó: GREAT. A 2012-es év a Szigetország életében kiemelkedően eseménydús volt, akár a sport, akár a kultúra területeit nézzük. Nagyon helyesen, a turisztikai szakemberek a kampányokat is nagyra méretezték, melynek középpontjában az új márka, maga az ország neve állt, és áll ma is. A kampánysorozat egyes ütemeinél, a szakmát is megkérdezik időről-időre (8 kérdés, 2 perc), mennyire tartják sikeresnek, milyen új információs elemeket, tartalmakat hoznának be és hogyan építetik be saját kommunikációs elképzeléseikbe. Kiemelkedő tehát az a szakmai nyitottság, ahogy egy kampány és az arra épülő országmárka-alkotás zajlik: ködösnek semmi esetre sem mondható.  

Közhely, részlet, skatulya

A plakátok, és általában a nyomtatott hirdetések mindegyikénél fontos azok tartalmi berendezése. Ezt minden multi jól tudja, itthon is: általában szép, de mindenképp tudatos kompozíciókkal találkozunk. Egy kicsit a turisztikai szakma, néhány kivételtől eltekintve, ezt a majdhogynem első számú alapszabályt, sokszor elfelejti. Nézzük meg ezeket az óriásplakátokat: a közhelyek, amelyek az egyszerű azonosítást teszik lehetővé, mindig ugyanott jelennek meg, szigorúan skatulyázva. A zászlónak csak egy része, ami a fejünkben egészül ki egy egésszé, a szöveges részek is mindenhol azonos helyen, betűtípussal és színkombinációkkal látható, természetesen, a nemzeti színek ezek. 

A bizalom alapkövei

A kampány legfőbb célja az volt, hogy az összes kormányzati szerv, egy meghatározott stratégiai keretrendszer mentén, komoly koordinációs munkával tegye népszerűvé az országot, úgy, hogy azokat a percepciókat hozza fel, amelyeket amúgy is jól ismerünk, de most ezek nagyságát kiemelve. Az összkép nagyon jó és befogadható. Döntő szempont, hogy egy desztinációról mit gondolnak az azt megcélzók, megint más, hogy a helybéliek mit mutatnának meg. A legjobb, ha az alapértékeket jelenítjük meg, ízlésesen, modern módszerekkel, igényes és rendezett benyomást keltve. Lényeges elem, hamár a stílusról szólunk, hogy egyszerű mondatokat használ a kampány, nincsenek felkiáltójelek minden mondat végén, és a képanyag megválasztása is komoly válogatást feltételez.

Törekedj az egyszerűre, mindig ezt mondom

A Csengetett, Milord? sorozatból ismerősen hangzik, … mindig ezt mondom! Alapszabály, a rendezettség mellett, a kivitelezés egyszerűsége mind tartalomban, mind mondanivalóban, mind pedig a megjelenésben. Nem szerencsés túlzásokba esni, a csili-vili, trükkös, túlszínezett kivitel legtöbbször az eladás-kényszerét és az izzadtságszagot sejtetik. A kivitelezésben és a következetességben betartott egyszerűséget esetünkben a kreativitás, a szójáték, illetve a fejünkben összeálló tartalmi egész kompenzálja és rögzíti mindazt méginkább, amit már amúgy is tudtunk.

Azt add a vendégnek, amit te is szívesen választasz

A plakátsorozat nem csak az európai repterek környékén, vagy a fővárosokban kerül kihelyezésre, hanem Nagy-Britannia-szerte. Örök igazság, hogy a jó beutazó turizmus feltételrendszerét a belföldi vendégforgalom szinten tartása és minőségi kiszolgálása teremti meg. Ugyanaz a történet jelent meg bel- és külföldön tehát, ami sok brit állampolgárt is rádöbbentett arra: ja, nálunk vannak a legdrámaibb tájak, a világ bevásárló-központja is itt van, de tanulni is sokan jönnek át. Érdemes tehát itthon maradni és felfedezni mindazt, amitől az országunk egyedi és nagy.

WWW, QR, vagy más?

A brit kollégák az azonnali online kapcsolódási lehetőséget az óriásplakátokon nem alkalmazták. Nem csoda, hiszem nem nagyon életszerű egy QR-kód leolvasása egy ilyen felületről. A honlapra való figyelemfelhívás, a „tudj meg többet innen”, a „további infók itt-és-itt”, nos ezek sem jelennek meg. Hiba ez? Bizonyos értelemben igen, de ha a keresőbe beírjuk az első adandó alkalommal, hogy Britain, vagy, hogy Great, máris jönnek a találatok. Két szót kell megjegyezni csupán, ez talán nem nehéz. De az eredeti koncepciónak megfelelve, számos információs és turisztikai portálon jelenik meg a kampány és kínál kikapcsolódási lehetőségeket. Nem egy utazási iroda csomagban értékesíti az országot: Holidays at home are GREAT. 

Képek

  • A kampány plakátja a vidéket is népszerűsíti, forrás: VisitBritain
  • A kampány plakátja a sportot is népszerűsíti, forrás: VisitBritain
Címkék: 1 click 2 be LOCAL, arculat, célcsoport, desztináció, dizájn, hirdetés, kommunikáció, kultúra, márka, marketing, média, mediaorigo, menedzsment, nemzetközi, print, promóció, reklám, stratégia, szabadidő, szerkesztés, szervezet, szövegírás, tartalom, tervezés, ügyfél

írta: Bódis Gábor

Kapcsolódó cikkek

A NAGY lehetőség Britanniában

Pofon egyszerű ötlet: great = nagy. Egy jó megkülönböztető jelzésként alkalmazható ez a szó, ami szerencsére pozitív asszociációkat idéz fel. Nagy-Britannia turisztikai plakátokkal árasztotta el célpiacait, egy kis szócserés játékosságot is belopva a történetbe: Britain is GREAT.

Fedezd fel a pluszt a részletekben

Lucern turisztikai hivatala menedzselésében számos prospektus, online felület létezik, mind-mind szép kivitelben és aktuális tartalommal. Most mégis egy kártya-méretűre összehajtható kiadványt mézünk meg, amelyek egymás mellett a plusz jelet testesítik meg.

Bevetésen a papír, a háló, az orkán

Nem minden az online: vannak helyzetek, amikor egy jól felépített katalógussal, egy mínuszokban is használható kesztyűvel, amely nem gátol az okostelefonod masszírozásában, vagy egy jól felkészült síoktatóval, aki mindent tud a környékről, többre mész.

Az aranydiplomás város: Gyula

Ha Gyula városáról hallunk, akkor a tudatos fejlesztés, az újdonságok sajátosságainak ismertetése és a városvezetés turizmus iránti elkötelezettsége a téma. A polgármester és turisztikai menedzsment vezető kéz a kézben építkezik és kommunikál. 

Hírlevél feliratkozás.

×