2014.01.16. 21:00

Ha lapozom, I feel Ljubljana-love

Ljubljana város jelképe, forrás: VisitLjubljana

Ljubljanáról nem tudunk talán annyit, mint Zágrábról, vagy Bécsről. Most sem a történelmi adatokkal bővülhet tudásod, de azzal igen, hogy miként formálódik egésszé a nyomtatott és egyéb felületeken megfogalmazott imázs. Belekóstolhatsz az offline média világába.


Csak az on-line?

Hiszel még a nyomtatott katalógusok, szórólapok, prospektusok, vagy a kitelepülések sikerében? Te Vagy azon kevesek egyike, aki nem ismerte föl a közösségi média mindent elsöprő szerepét? Vagy nagyon is tisztában Vagy azzal, hogy igenis, kell a print kiadvány? Nem lehet általánosítani, de az biztos, hogy egy város nem engedheti meg magának, hogy ne tudjon kézbe adni hasznos információs anyagot. Amikor a látogatást még tervezzük, nem jutunk, juthatunk el a részletekig, de amint az információs irodába, vagy a hotelbe érünk, már van, ami kimondottan érdekel. Az információból minden ponton annyit érdemes tehát adni, amennyi kell, nem többet, nem kevesebbet. Ljubljana felkészült, számos nyomtatott termék elérhető a szakmának, a látogatóknak papíron és online is, lapozgatós formában. 

Összeérnek a dolgok

Szlovénia és Ljubjana kéz a kézben dolgozik abban a versenyben, ami minden egyes látogató megnyeréséről szól. A tartalom egyik része az a szín, amely Szlovéniát és Ljubljanát is jelképezi: a zöld. Egy üde, természetes szín, amelyet a formák követnek. Az ország megnevezése ma már helyettesítődik a szlogennel, ami egy szabálytalan négyszögben kel életre. A főváros is alkalmaz valami hasonlót és kihasználja az L betű adta lehetőségeket. Ez mindenhol visszaköszön, legyen szó kiadványról vagy egész más alkalmazásról. Külön prospektus tájékoztatja a Kosárlabda Európa Bajnokságra érkezőket. Végiglapozva a katalógusokat, jó áttekinthetőség és átgondolt felépítés jellemzi mindegyiket. 

Kellemest a hasznossal

Kellemes a layout, vagyis a prospektus-oldalak elrendezése, a színhasználat következetes és jól megválogatott. A hasznos infók egyensúlyban vannak a tartalommal és mindenhol van egy-egy játékos megoldás is. Ilyen ötletesség a Ljubljana városkártya papírtokján kialakított kivágás is, ami követi a logo formáját.  Ugyancsak kellemes ránézni a város zöld kabalafigurájára, a kis sárkányra, aki amúgy a belvárosi hidat őriz. Hasonlóan, figyelt arra a városvezetés, hogy a hop-on hop-off buszok is az országot, annak színét közvetítsék. Budapest esetében ez még megoldatlan, a sárga taxik viszont a rendezettség és a minőség képét adják itthon is. Még egy vonatkozás. A város hivatalos honlapja ugyanazt a küllemet hordozza, mint a turisztikai, sőt a Szlovén közigazgatásban egységes betűkészlet és arculati szabályrendszer érvényesül. 

Távolról is lapozható

Az Issuu online lapozós alkalmazás által távolról is elérhető minden kiadvány. Kézben tartva pedig a nyomdai lehetőségeket jól kihasználva, praktikus és egységes méretben kelt igényes kivitelezési benyomást. A térkép sehonnan nem hiányzik, ami általában a kiadvány közepén található. A terjesztés fő központja a turista információs iroda, de minden kulcsfontosságú ponton található kiadvány. Sem a honlap, sem a nyomtatott anyagok nem tudnak magyarul, ezt hiányosságnak könyveltük el. 

Gondolkodj rendszerben

Röviden összefoglalva, minden mindenhonnan elérhető: rendszerben gondolkodtak a kollégák. Külön is nézd meg, ha időd engedi, hogy a város, a közlekedési cég, a turisztikai cég és a nemzeti marketing szervezet milyen jól megfér egymás mellett, és a tartalmak is összefésültek. Nincs rivalizálás, valahogy magáénak érzi minden szereplő a megjelenést. A városnéző busz példája is ezt mutatja: szlovén turisztikai alapszínen a város és központi régió emblémája egy utazási iroda által üzemeltetett járgányon. Nem is kérdés, hogy a Kompas autóbuszán megjelenő honlapról is elérhető a városi és nemzeti turisztikai tartalom. 

Képek

  • Ljubljana város jelképe, forrás: VisitLjubljana
  • A sárkány megjelenik a szuveníreken is, forrás: VisitLjubljana
  • Ljubljana városkártyája, forrás: VisitLjubljana
  • Városnéző hop-on hop-off busz Ljubljanában, forrás: Kompas
  • Márkázott szuvenírek, forrás: VisitLjubljana
Címkék: 1 click 2 be LOCAL, arculat, attrakció, desztináció, dizájn, kiadvány, kommunikáció, kultúra, márka, marketing, média, mediaorigo, menedzsment, nemzetközi, print, promóció, reklám, rendezvény, stratégia, szerkesztés, szervezet, tartalom, tervezés

írta: Bódis Gábor

Kapcsolódó cikkek

Ha lapozom, I feel Ljubljana-love

Ljubljanáról nem tudunk talán annyit, mint Zágrábról, vagy Bécsről. Most sem a történelmi adatokkal bővülhet tudásod, de azzal igen, hogy miként formálódik egésszé a nyomtatott és egyéb felületeken megfogalmazott imázs. Belekóstolhatsz az offline média világába.

Fedezd fel a pluszt a részletekben

Lucern turisztikai hivatala menedzselésében számos prospektus, online felület létezik, mind-mind szép kivitelben és aktuális tartalommal. Most mégis egy kártya-méretűre összehajtható kiadványt mézünk meg, amelyek egymás mellett a plusz jelet testesítik meg.

A NAGY lehetőség Britanniában

Pofon egyszerű ötlet: great = nagy. Egy jó megkülönböztető jelzésként alkalmazható ez a szó, ami szerencsére pozitív asszociációkat idéz fel. Nagy-Britannia turisztikai plakátokkal árasztotta el célpiacait, egy kis szócserés játékosságot is belopva a történetbe: Britain is GREAT.

Bevetésen a papír, a háló, az orkán

Nem minden az online: vannak helyzetek, amikor egy jól felépített katalógussal, egy mínuszokban is használható kesztyűvel, amely nem gátol az okostelefonod masszírozásában, vagy egy jól felkészült síoktatóval, aki mindent tud a környékről, többre mész.

Hírlevél feliratkozás.

×