2014.01.29. 16:00

Fenntartahatóak a tömeg-attrakciók?

Disney-szerelem, forrás: Disneyland Paris

Európai emberek ezrei írták alá azt a petíciót, amely az egyik legnagyobb turisztikai attrakciót, a Disneyland párizsi parkját illették azzal a megjegyzéssel, hogy majdnem darabjaira hullik. Újramelegített ételek, rendszeresen törölt bemutatók, rossz műszaki állapotok.


A piacok dinamikus átalakulása

Tudjuk, hogy mennyire dinamikusan változnak a piacok és a tartalom mennyire meghatározza a sikert, a fenntarthatóságot. Két meghatározó globális trend figyelhető meg, amelyek nagyban befolyásolják a vonzerők fenntarthatóságát vagy telepítését. A globalizáció töretlen és homogenizáló hatása mellett, ami az egyik ezek közül, erőteljesen jelenik meg a különbözőség igényével létrehozott, sokszor az eddig meg nem célzott piacok kihasználására való igyekezet.

A „Mentsük meg a Párizsi Disneyland” elnevezésű, már több mint 5000 aláírással megtámogatott akció szerint, ezen a romlott színvonalon nem lehet tovább üzemeltetni a 2012-ben 20. évfordulóját ünneplő létesítményt. A Walt Disney ügyvezetőjének adresszált megkeresés az 1992 tavasza óta működő szórakoztató és tematikus parknak a tartalmi színvonalvesztése mellett a műszaki állapotok tarthatatlansága a témája. 

Varázslatos helyen

A hely első osztályú lokációja adott, és a látogatják is a varázslatos birodalmat, hiszen, tavaly 16 millióan keresték fel a kaliforniai székhelyű társaság által majdnem 40%-ban tulajdonolt francia egységet. A párizsi Disneyland sokáig Európa első számú turisztikai attrakciójának számított: a Louvre és az Eiffel-torony iránt érdeklődők együttesen hozták ezt a látogatószámot. Hogy ez meg is maradjon, indította útjára a hat nyelvre lefordított ultimátumát a belga téma-park megszállott, Guillaume Gallant. A robbanásszerű kezdeti sikerek után, most pénzügyi problémákkal és egyre kevesebb visszatérő érdeklődővel kénytelen szembenézni a 49 attrakciót és 5 különböző táma-parkot magába foglaló Disney vezetése.

Egyre gyengébb az érték

Egy évente visszatérő brit parkőrült nyilatkozata szerint, az ár-érték viszonylatban egyre lejjebb és lejjebb szorul az érték, és már árban sem versenyképesek a belső éttermek a park szomszédságában lévőkkel. Nem csoda, hiszen a trükk az szokott lenni, hogy a belépő árát, ahogy tudják, nyomják lefelé, de, ha már bent van az illető, akkor a fogyasztáson, az ajándéktárgyakon realizált extra haszon ezt bőven behozza. 

Fantillusion

A gyermekek, akik a legfőbb célcsoport, imádják a Disney-cirkuszt, főleg, ha nincs hasonló alternatívája. A gyermekcsatornákon szocializálódott apróságok serege nem egy esetben szülinapi ajándékként élheti át a nem mindennapi látványosságokat és adhatja át magát a park nyújtotta feledhetetlen varázslatnak. Kicsit csalódott azonban az, aki Tarzannal vagy az Oroszlánkirállyal szeretne találkozni, ugyanis ezeket is levették a műsorról a legnépszerűbb és legköltségesebb Fantillusion produkcióval együtt. 

My Disneyland

Ami a hozzáférhetőséget illeti, nincs panaszra ok. Minden megtalálható egy helyen a honlapon. A nélkülözhetetlen információkon túl, van saját márkás hotel-foglalási modul, 2014-es nyári lehetőségek és kedvezményes belépők, saját fiók, városnézési opció. A varázslatos hónapokra külön felhívják a figyelmünket.

Van alternatíva?

Az egyre szűkülő programlehetőségek, az elhanyagolt környezet, a gyengülő kihasználtság miatt kell tehát újragondolni az európai álompark mondanivalóját. Egy komoly újra pozicionálás, fejlesztés elé néznek tehát, ha megfogadják a beadvány által körülirt hiányosságok sugallta lépéseket és újra a minőségre alapozzák a munkát. Nem könnyű a helyzet, mert a globális és már-már kiégő nagy szórakoztató központok mellett, egyre több és több, világsikerre egyáltalán nem utazó, de mégis tematikájában egészen új központ születik kontinens-szerte, egyébként Magyarországon is.

A szakemberek szerint, és a tendenciák szerint is, mind a két fajta szórakozás lehet ígéretes és vonzó. Míg a nagy és befutott vállalkozások esetében csak a tartalmi megújulás és a minőség megtartása lehet a kulcs, addig az egyedi, kisebb, speciális lehetőségekre gyúró attrakciók a kommunikációs felkészültségük terén kell, hogy fejlesszenek. Amíg egy hazai tematikus útról a helybéliek sem tudnak, gyermekünk, joggal, vágyik a Disney-világba, mégha az majdnem szétesik is. 

Képek

  • Disney-szerelem, forrás: Disneyland Paris
  • Disneyland Párizsban, forrás: Parksmania
  • Disneyland gyorsbelépő, forrás: Topdogdays
Címkék: 1 click 2 be UNIQUE, attrakció, célcsoport, desztináció, marketing, mediaorigo, menedzsment, nemzetközi, rendezvény, stratégia, szabadidő

írta: Bódis Gábor

Kapcsolódó cikkek

Fenntartahatóak a tömeg-attrakciók?

Európai emberek ezrei írták alá azt a petíciót, amely az egyik legnagyobb turisztikai attrakciót, a Disneyland párizsi parkját illették azzal a megjegyzéssel, hogy majdnem darabjaira hullik. Újramelegített ételek, rendszeresen törölt bemutatók, rossz műszaki állapotok.

Fedezd fel a pluszt a részletekben

Lucern turisztikai hivatala menedzselésében számos prospektus, online felület létezik, mind-mind szép kivitelben és aktuális tartalommal. Most mégis egy kártya-méretűre összehajtható kiadványt mézünk meg, amelyek egymás mellett a plusz jelet testesítik meg.

Kellemes adrenalin, határtalan csúszás

A gyerekek ugyanolyan lelkesedéssel térnek vissza évről-évre, mint szüleik. A kétgenerációs F-ski útjait a biztonság, a jó hangulat és az eredményes fejlődés jellemzi. Beáll a kellemes adrenalin-szint is, köszönhetően az oktatóknak, akik önmagáért választották a csúszás örömét.

Ha 2014, ha tél, ha nyár, akkor Szocsi

Az olimpia után, Szocsiban kap helyet 2014-től a Formula–1-es orosz nagydíj. Milyen stratégia mentén kommunikál, hogyan egyesíti erőit a sikerre éhes, egykor legnagyobb szovjet tengerparti üdülőhely, az 1961-es összevonások révén, ma világ-második leghosszabb város?

Hírlevél feliratkozás.

×