2014.04.07. 09:00

Szeretnéd megújítani weboldalad? (1. rész)

Tervezz!, forrás: filofax

Nagyon sokan teszik fel magukban ezt a kérdést, hiszen az online platformok gyökeres változáson mennek keresztül. Rendszerváltás korát éljük az interneten és aki nem hajlandó a megújulásra költeni, vagy nem megfelelően, az az online versenyben lemarad. Mit tegyek én?


Mit tegyek?

Sok felkérést kapunk és kaptunk webfejlesztésben az elmúlt időszakban. Van, aki csak frissíteni szeretné weboldalát és megfelelni az új online környezeti elvárásoknak, van aki cms-t, vagy kisvállalati crm-et szeretne weboldala mögé, van olyan is aki komplett, átfogó SAP rendszert igényel a teljes vállalati megújításhoz. Fontos észben tartani, hogy minden fejlesztési projekt olyan feladat, amely:

  1. konkrét célra irányul és
  2. adott idő alatt,
  3. adott költségvetésből és adott erőforrásokkal kell megvalósítani.

Ahhoz, hogy a a termék, ami létrejön professzionális legyen, elengedhetetlen a tervezés.

Tervezés

Bár egyszerűen hangzik, azt kell mondanom, itt hibázza el a legtöbb cég. A kérdés csak az, hogy miért? Gyakori hibák a tervezési folyamatban: 

  1. Koncepció és üzleti terv hiánya. Van benned egy vágy, de nem tudod pontosan megfogalmazni, mit is szeretnél, hogyan is szeretnéd és miért is szeretnéd.
  2. Nem megfelelő kommunikáció a fejlesztő cég felé: a specifikáció és a brief hiányzik.
  3. Nincs a fejlesztés előtt konzultáció és tanácsadás. Úgy gondolod, kellőképp tudod mit akarsz, és nem vagy nyitott tanácsadásra, pedig egy naprakész online szakember ismeri igazán a lehetőségeket!
  4. A sietség a minőség rovására megy: ez is a tegnapra kellett volna esete.
  5. Nincs nyitottság az újdonságokra, a megrendelő makacs. Megfelelő szakértelem nélkül sokszor pénzkidobás a fejlesztés. Egy ügyfélközpontú fejlsztő cég mindig igyekszik jó irányba terelni a megrendelőt - függetlenül attól, hogy ez több vagy kevesebb profitot eredményez - , de az ügyfél ezt sokszor nem akarja.

Amit mintegy 11 éves fejlesztési management tapasztalattal javasolni tudok mindenkinek, hogy ne sajnáld az időt a tervezésre! Hidd el nekem, rengeteg pénzt spórólhatsz meg! Milyen lépésekből áll ideálisan az online tervezés pl. egy weboldal esetén, igyekszem nem szárazan leírni:

  1. Fogalmazzad meg, hogy mi a célod a megújulással, mit vársz tőle?
  2. Milyen célpiacot és milyen nyelveken szeretnél megszólítani?
  3. Milyen modulokból épülne fel elképzelésed szerint weboldalad és a hozzá kapcsolódó admin felületed, akár ügyviteli rendszered? Ebből mi az, aminek elengedhetetlen szükségét érzed és mi az, ami plusz dolog, de a későbbi költségoptimalizálás szempontjából nem ragaszkodsz hozzá.
  4. Érdemes konkurencialelemzést is végezned. Kiket tartasz a konkurenciádnak, mi tetszik adott esetben az ő megvalósításaikból?
  5. Minél összetettebb dolgot álmodtál meg, annál fontosabb a haszonelemzés, vagyis az, hogy mennyi és milyen jellegű hasznot vársz a fejlesztéstől?
  6. Forráselemzés, egyszerűbben: mennyi pénzt szánok rá, meddig nyújtózkodhatok?
  7. Végül, készüljön az elképzelésekről tervdokumentáció. Annak írása közben is új ötletek merülhetnek fel, és alaposabban át tudod gondolni, mit is szeretnél pontosan.

Ezek nélkül a lépések nélkül nehéz a leghatékonyabb eredményt elérni. Ne spórolj a tervezésen, mert anélkül sokkal többe fog kerülni a fejlesztésed, és mielőtt kiadod a konkrét feladatot, lehetőleg konzultálj professzionális online szakemberrel!

Folytatjuk ... 

Képek

  • Tervezz!, forrás: filofax
Címkék: 1 click 2 be GLOBAL, kommunikáció, marketing, média, mediaorigo, online, stratégia, szerkesztés, tanácsadás, tervezés, web ergonómia

írta: Kubínyi Norbert

Kapcsolódó cikkek

Szeretnéd megújítani weboldalad? (1. rész)

Nagyon sokan teszik fel magukban ezt a kérdést, hiszen az online platformok gyökeres változáson mennek keresztül. Rendszerváltás korát éljük az interneten és aki nem hajlandó a megújulásra költeni, vagy nem megfelelően, az az online versenyben lemarad. Mit tegyek én?

Turisztikai mobilalkalmazás-építés

Magyarország első turisztikai mobilalkalmazás-építő keretrendszere, amely előre elkészített modulok segítségével nem több, mint pár óra alatt segít összeállítani saját, egyedi alkalmazásodat, megérkezett. Egy kis betekintés: ismerd meg, próbáld ki!

Munkatársként itt a Liveguide rendszere

Rohanó világunkban jelen lenni a neten, ma már követelmény. A Livegide olyan informatikai rendszerrel szolgál, amely segít maximalizálni a bevételeket: egyben kínálja a tartalom-menedzsmentet, foglalási rendszert, TDM-szoftvert és még sokmindent.

Bevetésen a papír, a háló, az orkán

Nem minden az online: vannak helyzetek, amikor egy jól felépített katalógussal, egy mínuszokban is használható kesztyűvel, amely nem gátol az okostelefonod masszírozásában, vagy egy jól felkészült síoktatóval, aki mindent tud a környékről, többre mész.

Hírlevél feliratkozás.

×