2014.02.14. 13:00

Téli ötletek, minta-tippek Svájcra

Svájc téli beharangozója a Buddha Bárban, fotó: Bódis Gábor

Új ajánlatokkal, személyre szabott gondoskodással és igazi svájci törődéssel indult és telt el a téli szezon. A téli imázsfilm bemutatását követően, Urs Weber, a Magyarországért és Ausztriáért felelős vezető, foglalta össze a statisztikákkal alátámasztott tendenciákat.


Csak természetesen

Hol máshol tarthatta volna téli szezonnyitó tájékoztatóját és szakmai workshopját a Svájci Turisztikai marketingszervezet, mint a Buddha Bárban, ahol minden a természetközeli feelinget sugallta, nem is beszélve a meghatározó piros színről. Igen, az alpesi ország tartalmas kínálata ezeket az érzéseket és élményeket garantálta, fizikai értelemben is, és nem csak a luxuskategóriában. A sikeres turizmus motorja a régiók és a kínálat sokfélesége, valamint a nyelvi, a kulturális és gasztronómiai sokszínűsége.

Csúcson lehetsz

A későbbiekben ismertetésre kerülő statisztikák azonban nem csak a beutazó turizmus tendenciái szempontjából fontosak egy desztináció életében, a számsoroknak, mint tudjuk, marketinges szemmel is van kifejezőértéke. A lokáció, Svájc, a 4000 méter feletti hegycsúcsok számában, ami 48, is vezet, de a téli szezont nem lehet elindtani vagy beszélni róla anélkül, hogy ne említenénk azt a 28 sícentrumot, amely a tengerszint felett nem kevesebb, mint 2800 méter magasan terül el. Az már csak hab a tortán, hogy 11 olyan kistérség van az országban, ahol tilos az autóforgalom – persze ehhez kell egy jól szervezett és integrált közösségi közlekedési rendszer is, ami errefelé szintén egy USP.

Van megfizetethető kategória is

A kedvezményesebb feltételeket keresők már 12 ezer forintért is aludhattak, az ajánlatok online vagy a partner utazási irodákban voltak elérhetőek. Ár-érték arányát nézve, kényelmi szolgáltatásain is újított a SWISS légitársaság, az üzleti utazók ún. arrival lounge-t is használhattak, zuhannyal, vasalási és alvási lehetőséggel. A business kategória fontos a cégnek, legutóbb, már negyedszer vitte el a legjobb légitársaság címet ebben a kategóriában.

Speciális és DeLux

Speciális szegmensnek szólt a nyitott tüzű kandalló-hangulatot kedvelők számára összeállított kínálat, de a fondü-rikshaw szolgáltatás is Bernben. Fakunyhós szállásunk éppúgy lehetett, mint luxusszálló, és megnyílt a jóideje felújítás alatt lévő Olimpia Múzeum is Lausanne-ban. A top 38 szálloda egyébként egy szövetségbe tömörült, felük vidéki, másik felük városi. Évi mintegy 300 millió frankot költenek a karbantartásra, felújításra és különleges figyelmet szentelnek az igényességre, a kedves felszolgálásra, a szeretetteljes vendéglátásra. A Swiss Delux Hotelek eddig 593 gourmet-pontot gyűjtöttek össze. A teljes hotelkínálat igény szerint kereshető, népszerű a wellness, a golf és a termál kategória is.

Személyre szabható válogatás

Az 2013-2014-es szezon kommunikációja három pillérre épült, egyik ezek közül a már jól bevált myswitzerland.com honlap /winter aloldala, a másik az okostelefonokra letölthető applikációk sora, a harmadik a téli magazin, amely kevésbé tényszerű és száraz, inkább a kis történetekre és a praktikus tippekre épít. Tippek télre, így indítottuk a cikket is. De a tippek attól váltak igazán egyedivé és autentikussá, hogy ezúttal hét síoktató került kiválasztásra, akik egyben a promóció nagykövetei is. Az ő megkérdezésük és véleményük formálta az üzenetek vázát. Mi magunk lehettünk a nyolcadikak, hiszen a lekérdezési rendszer a honlapon egészen egyedi módon teszi lehetővé az igény szerinti válogatást. Ha a számoknál és a díjaknál tartunk, akkor nem feledkezhetünk meg a Zürich Airportról sem, amelyik tizedszer kapta meg a legjobb európai reptér elismerést. A légi szállító cég 24 órás ügyfélszolgálata ma már facebook-alapú és öt világnyelven hozzáférhető.

Fejlesztés és takarékos üzemmód

A korábbi frank-felértékelődés mintegy 30 százalékkal tette drágábbá a hagyományos piacokról érkező vendégek számára az országot, de ma már kiegyensúlyozott és fenntartható a helyzet: a vendégérkezések több mint 11, a vendégéjszakák száma majdnem 14 százalékkal bővült, amelyet a kifejezetten üdülni és pihenni vágyó honfitársaink gyarapodó létszáma is igazol. Idéntől, mintegy két éven át megújul a SWISS-flotta azzal a húsz Bombardier géppel, amelyek korszerűbbek, takarékosabbak és a fedélzeti zajszint is 25 százalékkal csekélyebb. A hosszútávon szolgáló gépeit a cég két évvel később Boeing 777-esekre cseréli, növelve ezzel a kapacitást is a korábbi gépenkénti 240 helyett 330 utasra. Ha tél, akkor Svájc, ha Svájc akkor Swiss: napi három járattal kapcsolta az alpesi országot Budapesthez és a sífelszerelésünket ingyenesen szállította!

Képek

  • Svájc téli beharangozója a Buddha Bárban, fotó: Bódis Gábor
  • Svájc téli beharangozója a Buddha Bárban, fotó: Bódis Gábor
  • Svájc téli beharangozója a Buddha Bárban, fotó: Bódis Gábor
Címkék: 1 click 2 be UNIQUE, attrakció, desztináció, kommunikáció, közlekedés, márka, marketing, mediaorigo, menedzsment, nemzetközi, promóció, stratégia, szabadidő, szállás, szövegírás, tartalom, utazás, vendéglátás

írta: Bódis Gábor

Kapcsolódó cikkek

Téli ötletek, minta-tippek Svájcra

Új ajánlatokkal, személyre szabott gondoskodással és igazi svájci törődéssel indult és telt el a téli szezon. A téli imázsfilm bemutatását követően, Urs Weber, a Magyarországért és Ausztriáért felelős vezető, foglalta össze a statisztikákkal alátámasztott tendenciákat.

Fedezd fel a pluszt a részletekben

Lucern turisztikai hivatala menedzselésében számos prospektus, online felület létezik, mind-mind szép kivitelben és aktuális tartalommal. Most mégis egy kártya-méretűre összehajtható kiadványt mézünk meg, amelyek egymás mellett a plusz jelet testesítik meg.

Bevetésen a papír, a háló, az orkán

Nem minden az online: vannak helyzetek, amikor egy jól felépített katalógussal, egy mínuszokban is használható kesztyűvel, amely nem gátol az okostelefonod masszírozásában, vagy egy jól felkészült síoktatóval, aki mindent tud a környékről, többre mész.

A lengyelek legnagyobb kampánya

Minden idők legnagyobb outdoor kampányával rukkolt elő Lengyelország. Ezúttal Hollandia volt a célpont, 150 óriásplakáton, 200 molinón és jó pár gigafelületen üzentek a lengyelek a legnagyobb városokban. Milyen eszközöket és mondanivalót vetettek be?

Hírlevél feliratkozás.

×