2014.03.11. 19:00

Mutassuk meg Magyarország arcát

A Still & Sparkling koncepció az ELLE Magazinban, fotó: Bódis Krisztián

Felhívással keresett meg vezető ügynökségeket az Elle Magazin szerkesztősége, azzal a céllal, hogy vegyenek részt ennek az izgalmas feladatnak a megvalósításában. Miért? Mert ez a hely pezsgő és nyugalmat kínáló, lehetetlent nem ismerő és ötletes.


Ennek igazán mennie kell!

A kiírást négy ügynökség vehette kézhez 2014. január elején: a Monogramma, a Carnation és a Hill+Knowlton. Negyedikként, a Hungary NEXT kapott megkeresést, nem véletlenül, hiszen nekik ez úgymond témába vág. Ország-márka-műhelyként válik egyre ismertebbé a Hungary NEXT civil kezdeményezés, amelyik hisz abban, hogy lehet és kell is Magyarországot másképp, a fogyasztói verseny piacán és világában már ismert kommunikációs és kreatív módszerekkel, professzionális tartalmakkal megjelentetni és ismertebbé tenni úgy a turizmus, mint a befektetői vagy a kulturális területeken. A magyarság egyik ismertető jegye pont a kreativitás, nehogy már nekünk ne menjen, és ne tudjuk behozni majd' két évtizedes lemaradásunkat!

Vízben jók vagyunk!

Megtartották az eddigi irányt, a vizes kommunikációt, hiszen ebben rendkívül erősek, sőt nagyhatalom vagyunk, akár a Dunát, a Balatont, az iható csapvizet, vagy gyógyfürdő-kultúránkat nézzük. A formavilágában hazai motívumokat idéző logotípia terv alapjául szolgáló betűtípus pedig magyar tervező munkája. A jelben felfedezhető, egymással kapcsolatot teremtő „vízcseppek” arra utalnak, hogy hazánk kultúrák, vallások találkozási pontja, a mi találkozási pontunk is. Ha egy ország marketingkommunikációja egy, vagy két kiemelt témát kíván közvetíteni, akkor ezeket érdemes nem rögtön megváltoztatni, még akkor sem, ha nagyon újat szeretne behozni egy kreatív csapat mondjuk, főleg úgy, hogy annak reális alapja és megkülönböztető értéke van. A betűtípusra visszatérve, az sem baj, hogy a korábbi Duna Tévés logó is ezáltal továbbélhet.

Rugalmas az alkalmazhatóságban

A talán már megszokott képeket, melyeket kiállításokon és katalógusokban láthatunk, most Bódis Krisztián, az egyik legtehetségesebb városfotós jóvoltából lecserélték, azzal a szándékkal, hogy ebben is újat hozzanak. Egy izgalmas fotó többet mond ezer szónál, és könnyedén változtatható, ha a célpiac, vagy az akció-üzenet ezt kívánja, legyen szó klasszikus, trendi vagy éppen felfedező ajánlatokról. Többféle terv készült, amelynek meghatározó eleme az innovativitás, a fotó maga. A Széchenyi Fürdőben felvett, videomapping techonlógiával megvalósult fényfestés egyébként nemzeti trikolórban is látható volt a történelmi falakon, így a grafikai tervpályázatra készült munkák között is.

Valós tartalom, szerethető karakterekkel

Magyarország újszerű karakterét úgy mutatják meg, hogy a megkülönböztetés igényéhez, a kreativitás modern kifejezőeszközeit rendelték. A valós élmény-tartalmakat, az egyedi vonzerőket egy versenyképes, egyszerű és szerethető vizuális rendszerbe foglalták, majd érthető és fülbemászó üzenettel látták el azért, hogy a pihenni, kikapcsolódni, gyógyulni szándékozókat éppúgy megszólíthassuk, mint a kalandra vágyókat. Az üzenet így szól: Expereience the perfect blend of precious and sparkling historical cultures while healing your body and soul with a magical and still bath.

Mindennapi életünk része

A still & sparkling ásványvizes szópáros ismerősen hangzik, mindennapjaink része. A still, nyugalmat, feltöltődést és pihenést sugall, történelmi, kulturális értékeinkre vonatkoztathatóan is, míg a sparkling, pezsgő, pörgő és aktív jelentéstartalmával fesztiváljainkat, versenyeinket, koncertjeinket képes ügyesen megjeleníteni. A sztori tehát bármelikünké, hiszen annyira emberközeli. Természetesen, a logo színes cseppjei akár nemzeti színekben is pompázhatnak. Ez utóbbi lehet, hogy elvárás is. Az alkotók most dikrekt a kereteket feszegették azzal, hogy az újszerűséget és a szokatlant hozták. A másik három munka is visszaadja ezt az alapállást, igaz, kicsit másképp.

Életérzés, szófelhő és büszkeség-rejtvény

A Mongramma egyfajta életérzést hozott vissza, és abban alkottak nagyot, hogy a hangulatot, nem pedig tárgyakat próbált megragadni. Munkájuk lenyomata egy gyermekek által játszott régi magyar népi játéknak. A Hill a szavak mezején hozott újat és fejezte ki, nekik mit jelent 2014 Magyarországa. Nagy öröm, hogy megjelent a szófelhőben a pogácsa, az üvegbeton, a Prezi, a túró rudi és még sokan mások. A Carnation munkája is összhangban van a termékkel, hiszen, minden a világban, ami tudomány, művészet, vagy sport, az egy kicsit magyar is! A magyar teljesítményekre jó, ha büszkék vagyunk: ezt szuper megoldással, egy online megoldást is alkalmazó keresztrejtvénnyel tudjuk elmélyíteni és felidézni.  

Képek

  • A Still & Sparkling koncepció az ELLE Magazinban, fotó: Bódis Krisztián
  • A Carnation koncepció ismertetése, forrás: ELLE, fotó: Bódis Krisztián
  • A Momogramma koncepció ismertetése, forrás: ELLE, fotó: Bódis Krisztián
  • A Hungary NEXT koncepció ismertetése, forrás: ELLE, fotó: Bódis Krisztián
  • A Hill+Knowlton koncepció ismertetése, forrás: ELLE, fotó: Bódis Krisztián
Címkék: 1 click 2 be LOVED, arculat, desztináció, dizájn, kiadvány, kommunikáció, kultúra, magyar, márka, marketing, média, mediaorigo, print, promóció, sajtó, tartalom, tervezés, ügynökség

írta: Bódis Gábor

Kapcsolódó cikkek

Mutassuk meg Magyarország arcát

Felhívással keresett meg vezető ügynökségeket az Elle Magazin szerkesztősége, azzal a céllal, hogy vegyenek részt ennek az izgalmas feladatnak a megvalósításában. Miért? Mert ez a hely pezsgő és nyugalmat kínáló, lehetetlent nem ismerő és ötletes.

Az aranydiplomás város: Gyula

Ha Gyula városáról hallunk, akkor a tudatos fejlesztés, az újdonságok sajátosságainak ismertetése és a városvezetés turizmus iránti elkötelezettsége a téma. A polgármester és turisztikai menedzsment vezető kéz a kézben építkezik és kommunikál. 

Magyarország márka. Van?

A magyar állam a környező országokhoz képest keveset törődött a márkamegjelenéssel külföldön. Több kormányzati intézmény, a külügy, vagy a külföldi magyar kulturális intézet-hálózat is foglalkozik az ország népszerűsítésével, de kampányszerűen és esetlegesen.

Bevetésen a papír, a háló, az orkán

Nem minden az online: vannak helyzetek, amikor egy jól felépített katalógussal, egy mínuszokban is használható kesztyűvel, amely nem gátol az okostelefonod masszírozásában, vagy egy jól felkészült síoktatóval, aki mindent tud a környékről, többre mész.

Hírlevél feliratkozás.

×