2011-ben a Felelős Társadalomért Közhasznú Alapítvány felvállalta a programot, amely a Safety in Europe magyarországi pilot kezdeményezése. Rá egy évre, az alapítvány átadta a Safety programot az általa működtetett Európai Preventív Intézetnek.
Amilyen rövid időt szentel manapság egy hátizsákos turista a desztináció kiválasztásakor az ott őt fogadó körülmények megismerésére, olyannyira fontos, hogy már induláskor kapjon valamilyen szintű tájékoztatást Magyarországról is, amennyiben hozzánk utazik. Általában véve, magyarország egy biztonságos hely, az emberek vendégszeretőek. Az érdeklődést sokszor az váltja ki, ha valami nem megszokottat, negatív dolgot hallunk egy országról. Budapest ugyanolyan szintű jelenségekkel néz szembe, mint a legtöbb európai nagyváros, ezért is fontos, hogy az utazásszervezők és információs portálok ne elriasszanak, hanem információval tegyék megelőzhetővé az esetleges kellemetlenségeket vagy plusz költségeket, de mindenképp a gondmentes ittlétet segítsék. De hogyan járul hozzá mindehhez egy sikeres minikonferencia?
Nem a védhetőség miatt van szükség a prevencióra, hanem a bizalom felkeltésére. Én megmondtam, előre szóltam … ugye, ezekkel a szavakkal csak rontjuk a helyzetet és nem a megoldás a kellemes, de becsapós benyomás érzetét keltjük. Érdemes erre és erre odafigyelni, … fogadd ezt a jótanácsot … , ugye, az ilyen típusú mondatok egész más érzetet keltenek. Nos, az ország versenyképességéhez, a városok és a benne működő szolgáltatások, attrakciók ettől nem lesznek kevésbé versenyképesek a piacon, sőt! Az utas szeret első kézből, házi tippeket kapni, úgy érzi, hogy ő fontos és valami belső tapasztalatot szeretnénk neki átadni. Nos, erre vállalkozik a Safety-program, erre kell, hogy vállalkozzon mindeni turisztikai szolgáltató vagy intézmény is. Ez a kis befektetés megtérül nekünk is, a látogatónak is.
A kezdeményezésnek saját honlapja és kiadványsorozata van, egységes arculattal. A kommunikációba bekapcsolódott a korábbi BTH-utód, a BTSZK illetve BTDM, saját Guide-kiadványába és honlapjába integrálva az ötletesen és szellemesen megfogalmazott jótanácsokat. A Fesztiválközpont beolvasztotta a turizmus-marketinget is a fővárosban, ezzel együtt, a tippek is kiestek a pikszisből. A BRFK viszont erősen részt vesz és támogatja a kommunikációt, sőt, a szóróanyagok nagy példányszáma a hotelekben is jelen van. 2013. november közepén kerül megrendezésre az a nemzetközi konferencia Budapesten, ami a témát még jobban körüljárta, a szereplőket még inkább összefogva segíti ezentúl a tájékoztatást.
A módszer szisztematikus. Az elemzés, a problémafeltárás során a kiindulópontot keresi az EUPRIN- szervezet, amely olyan területekre is kiterjeszti munkáját, mint az egészségügy, a gazdaság vagy a társadalmi körülmények. Ötletes programjain keresztül jut le azokra a szintekre, ahol a megelőzés elsődlegesen fontos, így a turizmus-szervezők gondolkodásába is beépül törekvése. Több lépésen át sajátítható el az a tudás, amely kialakítja bennünk a felelős és kiszámítható cselekedetek sorát. A tudás-integrálás, a különböző szakterületek átfogó megközelítése segítenek a jó megoldások eléréséhez.
Hatékony partnerkapcsolatok, a közösségek egésze szempontjából meghatározott célok gyors megvalósítása és a lehető legtöbb érintett bevonása jelenti a munka interaktivitását. Természetesen, a Safety in Hungary irodája mindig nyitott és sok közös beszélgetés formálja programjait.
A program a Lengyel Köztársaság konzulátusa védnöksége alatt működik. Az Intézet maga kutatásokkal, gyakorlattal, elemzésekkel és aktív megmozdulásokkal is jelen van Magyarországon.
2011-ben a Felelős Társadalomért Közhasznú Alapítvány felvállalta a programot, amely a Safety in Europe magyarországi pilot kezdeményezése. Rá egy évre, az alapítvány átadta a Safety programot az általa működtetett Európai Preventív Intézetnek.
Vannak olyan helyek, amelyeket nem olyan egyszerű népszerűsíteni. Budapest ilyen, és küzd is ezzel rendesen. Ha kiemelik a kulturális örökséget, háttérbe szorulhat a fürdőélet vagy a gasztronómia. A mondanivaló kifejezésére jó segítő kéz a márkaértékek definiálása.
Ha Gyula városáról hallunk, akkor a tudatos fejlesztés, az újdonságok sajátosságainak ismertetése és a városvezetés turizmus iránti elkötelezettsége a téma. A polgármester és turisztikai menedzsment vezető kéz a kézben építkezik és kommunikál.
A projekt célja olyan, az aktív és ökoturizmust népszerűsítő épület megvalósítása, melyhez komplexitásában és tartalmában hasonló jelenleg nincs az országban. A beruházással létrejön az integrált egri Szépasszonyvölgyi Márai Aktív Turisztikai Látogatóközpont.