2014.03.09. 17:00

Fordulat: a városnak már van karaktere

Az új Moszkva márka, forrás: SmartHeart

Moszkva városa ismert az egész világon, mint gyorsan fejlődő és modern metropolisz, amelyet évente turisták milliói látogatnak. Ugyanakkor hivatalos márkája eddig nem volt. A logika (smart) és az érzelem (heart) világa ebben a munkában is benne van. Fedezzük fel! 


Erős a profil

A SmartHeart ügynökség munkáját érdemes Neked is tanulmányozni, hogy lásd, milyen apró trükkökkel lehet hitelessé tenni egy fogadóterület arculatát, úgy, hogy az mégis egyszerű és univerzális marad, mégis a megkülönböztethetőség követelményének eleget tesz. Kellett tehát egy stabil, erős és emlékezetes kép, olyan formában, amely hordozza Moszkva sajátos karakterét, karaktereit. Az alkotók olyan megoldást javasoltak, amely modern és a külföldiek számára is befogadható, érthető.

Nem több, mint öt

A merészség kéz a kézben jár a kreativitással: olyas valamit alkotni, amiben az ötletesség benne van, mindannyiunk vágya ebben a szakmában is. Mindezt úgy, hogy a településünk, jelen esetben, az orosz főváros összes főbb jellegzetessége benne legyen. Okés, de hogyan kezdjek el egy ilyen munkát? - kérdezhetnéd. Nos, összegyűjtötték Moszkva nem több, mint 5 olyan jellemzőjét, amely tényleg egyedi, bizony egyes sajátságos dologról lemondva. Ennél többet ne is vegyél számba, mert elveszel a részletekben és nem jön majd át a lényeg, ami ütős. Ezek a következők: vöröscsillag, győzelem, körkörös városszerkezet, üzleti világ és a sokoldalúság.

Dinamikus és kapcsolatteremtő

A grafika geometrikus szerkezetű és a kölcsönhatásban, kapcsolatban van a két kör, amely a dinamikát jeleníti meg a logoban. Az embléma kissé variálható is, amennyiben változik a felület, ahol alkalmazzák. Ez a szempont kulcsfontosságú, mert az innovativitásban jelent ismét egy korlátot: úgy kell végiggondolni a márka megjelenéseit, hogy minden pozícióban szépen megéljen és ki lehessen terjeszteni annak alkalmazását. A jel maga hangsúlyozza a város karaktereit is: élénk, sokoldalú, érzelmi és modern.

Egy kicsi múlt, egy kicsi divat

A jelben ott van sárkányölő Szent György, aki a hivatalos moszkvai címerről lépett be a logoba, igaz, csak a nagyobb és kisebb körök, valamint az átlós elrendezés dinamikáját visszaadva. Ugyanilyen fajsúlyos a betűtípus kiválasztása, amelyben a betűk hasonlóságából adódóan, a szlogen (wow! it's moscow) is megfogalmazódott. A trükk a W és az M betűk tükrözhető voltában gyökerezik, valamint abból a sztoriból, amelyet mindannyian megtapasztalunk, ha az orosz fővárosban járunk. Ez pedig a WOW-érzés, vagyis mindaz, amiben újat és páratlant képes a hely élményszinten adni.

Jatékosan hétköznapi

Most jön a játék, mondhatnád. Nem pusztán egy embléma jól megkomponált megjelenését mutatjuk be, hanem annak variálhatóságát, továbbfűzhetőségét is: ami kulcskérdés. A csillag egyszer, mint a márka védjegységét igazoló pici kis jelként van ott a kitevőben, máskor a logotípia befogadó formájaként vigyorog ránk. De a két kör, a két O-betű is ilyen, minden, ami kör alakú, és sok ilyen van a mindennapi életünkben, belegondolható: ez teszi hozzánk közelivé és univerzálissá is. Legyenek autógumik, pénzérmék, gyümölcsök, lemezek, autógumik, és sorolhatnád Te is a végtelenségig!

Ütős is, vörös is …

Annak ellenére, hogy a márka elsősorban a külföldi közönséget és a turistákat célozza meg, fontos, hogy teljes mértékben elfogadja a lakosság a főváros és a többi orosz város is. Ebben a jelrendszerben ez sikerült, hiszen mindent magán hordoz, minden lényeges dolgot vissza is ad, amiről a város nem szeretne lemondani. Ütős is, vörös is, szellemes is, sokoldalú is, és meglepetésekkel teli, összhangban van tehát a turisztikai termékkel, azzal aminek a cégére, csomagolása.  

Képek

  • Az új Moszkva márka, forrás: SmartHeart
  • És ezt alkotta meg, forrás: SmartHear
  • Célpiacokra alkalmazva, forrás: SmartHear
  • Egy praktikus alkaplamzásban, forrás: SmartHear
  • Ebből indult ki az ügynökség, forrás: SmartHear
Címkék: 1 click 2 be LOVED, arculat, desztináció, dizájn, kommunikáció, márka, marketing, média, mediaorigo, nemzetközi, szerkesztés, tervezés, ügynökség

írta: Bódis Gábor

Kapcsolódó cikkek

Fordulat: a városnak már van karaktere

Moszkva városa ismert az egész világon, mint gyorsan fejlődő és modern metropolisz, amelyet évente turisták milliói látogatnak. Ugyanakkor hivatalos márkája eddig nem volt. A logika (smart) és az érzelem (heart) világa ebben a munkában is benne van. Fedezzük fel! 

Kreatív betűk, kitárulkozó élményvilág

Kihívás a javából egy olyan üdülőhely arculatának megalkotása és következetes gondozása, amely több adminisztratív területhez tartozik, sokféle szolgáltatásával, színes vonzerő-palettájával kívánja megszólítani a látogatók egyre szélesebb rétegét.

A NAGY lehetőség Britanniában

Pofon egyszerű ötlet: great = nagy. Egy jó megkülönböztető jelzésként alkalmazható ez a szó, ami szerencsére pozitív asszociációkat idéz fel. Nagy-Britannia turisztikai plakátokkal árasztotta el célpiacait, egy kis szócserés játékosságot is belopva a történetbe: Britain is GREAT.

Fedezd fel a pluszt a részletekben

Lucern turisztikai hivatala menedzselésében számos prospektus, online felület létezik, mind-mind szép kivitelben és aktuális tartalommal. Most mégis egy kártya-méretűre összehajtható kiadványt mézünk meg, amelyek egymás mellett a plusz jelet testesítik meg.

Hírlevél feliratkozás.

×