2014.03.09. 17:00

Fordulat: a városnak már van karaktere

Az új Moszkva márka, forrás: SmartHeart

Moszkva városa ismert az egész világon, mint gyorsan fejlődő és modern metropolisz, amelyet évente turisták milliói látogatnak. Ugyanakkor hivatalos márkája eddig nem volt. A logika (smart) és az érzelem (heart) világa ebben a munkában is benne van. Fedezzük fel! 


Erős a profil

A SmartHeart ügynökség munkáját érdemes Neked is tanulmányozni, hogy lásd, milyen apró trükkökkel lehet hitelessé tenni egy fogadóterület arculatát, úgy, hogy az mégis egyszerű és univerzális marad, mégis a megkülönböztethetőség követelményének eleget tesz. Kellett tehát egy stabil, erős és emlékezetes kép, olyan formában, amely hordozza Moszkva sajátos karakterét, karaktereit. Az alkotók olyan megoldást javasoltak, amely modern és a külföldiek számára is befogadható, érthető.

Nem több, mint öt

A merészség kéz a kézben jár a kreativitással: olyas valamit alkotni, amiben az ötletesség benne van, mindannyiunk vágya ebben a szakmában is. Mindezt úgy, hogy a településünk, jelen esetben, az orosz főváros összes főbb jellegzetessége benne legyen. Okés, de hogyan kezdjek el egy ilyen munkát? - kérdezhetnéd. Nos, összegyűjtötték Moszkva nem több, mint 5 olyan jellemzőjét, amely tényleg egyedi, bizony egyes sajátságos dologról lemondva. Ennél többet ne is vegyél számba, mert elveszel a részletekben és nem jön majd át a lényeg, ami ütős. Ezek a következők: vöröscsillag, győzelem, körkörös városszerkezet, üzleti világ és a sokoldalúság.

Dinamikus és kapcsolatteremtő

A grafika geometrikus szerkezetű és a kölcsönhatásban, kapcsolatban van a két kör, amely a dinamikát jeleníti meg a logoban. Az embléma kissé variálható is, amennyiben változik a felület, ahol alkalmazzák. Ez a szempont kulcsfontosságú, mert az innovativitásban jelent ismét egy korlátot: úgy kell végiggondolni a márka megjelenéseit, hogy minden pozícióban szépen megéljen és ki lehessen terjeszteni annak alkalmazását. A jel maga hangsúlyozza a város karaktereit is: élénk, sokoldalú, érzelmi és modern.

Egy kicsi múlt, egy kicsi divat

A jelben ott van sárkányölő Szent György, aki a hivatalos moszkvai címerről lépett be a logoba, igaz, csak a nagyobb és kisebb körök, valamint az átlós elrendezés dinamikáját visszaadva. Ugyanilyen fajsúlyos a betűtípus kiválasztása, amelyben a betűk hasonlóságából adódóan, a szlogen (wow! it's moscow) is megfogalmazódott. A trükk a W és az M betűk tükrözhető voltában gyökerezik, valamint abból a sztoriból, amelyet mindannyian megtapasztalunk, ha az orosz fővárosban járunk. Ez pedig a WOW-érzés, vagyis mindaz, amiben újat és páratlant képes a hely élményszinten adni.

Jatékosan hétköznapi

Most jön a játék, mondhatnád. Nem pusztán egy embléma jól megkomponált megjelenését mutatjuk be, hanem annak variálhatóságát, továbbfűzhetőségét is: ami kulcskérdés. A csillag egyszer, mint a márka védjegységét igazoló pici kis jelként van ott a kitevőben, máskor a logotípia befogadó formájaként vigyorog ránk. De a két kör, a két O-betű is ilyen, minden, ami kör alakú, és sok ilyen van a mindennapi életünkben, belegondolható: ez teszi hozzánk közelivé és univerzálissá is. Legyenek autógumik, pénzérmék, gyümölcsök, lemezek, autógumik, és sorolhatnád Te is a végtelenségig!

Ütős is, vörös is …

Annak ellenére, hogy a márka elsősorban a külföldi közönséget és a turistákat célozza meg, fontos, hogy teljes mértékben elfogadja a lakosság a főváros és a többi orosz város is. Ebben a jelrendszerben ez sikerült, hiszen mindent magán hordoz, minden lényeges dolgot vissza is ad, amiről a város nem szeretne lemondani. Ütős is, vörös is, szellemes is, sokoldalú is, és meglepetésekkel teli, összhangban van tehát a turisztikai termékkel, azzal aminek a cégére, csomagolása.  

Képek

  • Az új Moszkva márka, forrás: SmartHeart
  • És ezt alkotta meg, forrás: SmartHear
  • Célpiacokra alkalmazva, forrás: SmartHear
  • Egy praktikus alkaplamzásban, forrás: SmartHear
  • Ebből indult ki az ügynökség, forrás: SmartHear
Címkék: 1 click 2 be LOVED, arculat, desztináció, dizájn, kommunikáció, márka, marketing, média, mediaorigo, nemzetközi, szerkesztés, tervezés, ügynökség

írta: Bódis Gábor

Kapcsolódó cikkek

Fordulat: a városnak már van karaktere

Moszkva városa ismert az egész világon, mint gyorsan fejlődő és modern metropolisz, amelyet évente turisták milliói látogatnak. Ugyanakkor hivatalos márkája eddig nem volt. A logika (smart) és az érzelem (heart) világa ebben a munkában is benne van. Fedezzük fel! 

Üzenet kell? Kézenfekvő a lábbeli

Hogy jön szóba a sportcipő egy ország, egy város és egy esemény promóciója kapcsán? Nagyon is! Nem mindennapi felületekről van szó, és jó reklámértékkel bírnak egyfelől, mint márkák önmaguk is, másfelől, mint hordozó felületek, vagy egyszerűen, csak, mint formák. 

Vendég- és szomszédszerető írek

Írország minket kevéssé foglalkoztat, ha nincs dolgunk arrafelé. Nem is Kelet-Európa az első számú célpiac, hanem azok a britek, akik elutaznának, de a szomszédba inkább, mint messzire. A gazdasági visszaesés után, gyorsan összeszedte magát az ír turizmus piac.

Fedezd fel a pluszt a részletekben

Lucern turisztikai hivatala menedzselésében számos prospektus, online felület létezik, mind-mind szép kivitelben és aktuális tartalommal. Most mégis egy kártya-méretűre összehajtható kiadványt mézünk meg, amelyek egymás mellett a plusz jelet testesítik meg.

Hírlevél feliratkozás.

×