2014.01.30. 17:00

Egyiptomi kilátások befektetői szemmel

El-Gouna, Egyiptom, fotó: Bódis Gábor

Bő fél éve, még a nem javasolt úticélok közé sorolták Egyiptomot. A politikai bizonytalanság turisták millióit tartotta távol és az utazásszervezők bizalma is lassan állt helyre, igaz, a bátrabbak optimisták. Az Orascom nem most kezdte befektetéseit a csodás El Gounán.


Lerombolni napok, felépíteni évek kérdése

Evidens módon, megnőtt figyelem, de zuhant a kereslet, ami a Vörös-tenger térségét illeti, és persze egész Egyiptomot. Az Orascom, mint a térség egyik kulcs-befektetője is megérezte a válságot, de azért szerencsére ott van neki még Jordánia, az Emirátusok, Omán, Svájc, Marokkó, Montenegró, az Egyesült Királyság és Románia. El Gouna azonban különlegesebb egy kicsit valamennyinél, zászlóshajóként tekint rá a cég. 16 szállodájával, 2700 szobájával meghatározó a szálloda, a magánvillák és apartmanok, valamint a pihenést segítő tevékenységek területén. 

Csak a nagy konfliktusok rázzák meg

A top-desztinációk versenye is elég intenzív, kemény harc folyik a luxuspiaci szegmensben. A cégcsoport bevételei meghaladták a 10%-os veszteséget, ami kb. 50 millió svájci franknak felel meg. Jó hír viszont, hogy a kiadási oldalon sikerült megtakarításokkal ellensúlyozni a kialakult helyzetet, ami kellett is, hiszen az eddig megszokott szinten, vagy azt meghaladóan is kell promócióra költeni a jövőben, hogy a versenyképesség ne hagyjon alább. A megtakarítások közel ugyanezt az összeget hozták. Mitől lehet hosszútávon tartós a siker? 18 lyukú golfpálya, saját repülőgép leszállópálya, 400 étterem, 3 tengeri kikötőhely, saját templom, repülőtér, kórház, iskola és könyvtár, egyetemi bázisok jelentik ma El Gounát, ami nem más, mint a homok közepén létrehozott, több környezetvédelmi elismerést is bezsebelt, egy saját maga által menedzselt és önfenntartó település, a külvilágtól szinte csak az elmúlthoz hasonló, nagy horderejű konfliktusok által befolyásolva. 

Ahogy lennie kellene

El Gouna desztinációs üzenete nem kevesebb, mint: Life as it should be. De mindenhonnan ez árad, amint beteszi a lábát a vendég e rezervátumba. Itt nincs tolakodó bazáros és mindenki természetesen mosolyog. Ez talán a legmeghatározóbb, és a legmaradandóbb az eszköztárban, de fontos a nyomtatott és az online felületeken megjelenő tengeri csillag-kép, merthogy ez amolyan címer is, és mellette a már fent idézett pár sor. Ezek még az eligazító táblákon is ott vannak, városszerte. Az üzenet persze a téma szerint aktualizálódik, sőt, a facebook-on még a legbizonytalanabb napokban is menetrend szerint fel-felbukkan: Sunshine as it should be, Morning as it should be. Ugye, ahogy legnagyobb márkázási szakemberek is mondják: mindegy milyen a piaci klíma, mindegy milyenek a trendek, légy következetes, és az értékeidet jelenítsd meg. Megtérül.

Zölden a pihenés is vonzóbb

Több mint húsz éve várja a békés nyaralóvásárlókat a 10 km-es tengerpart-vonalat megtöbbszöröző, öblökkel tagolt lagúna világ, 22-24 ezres állandó és nyaraló lakosságszámmal. Hogyan lehet ezt az ötletet még jobban kihasználni? Nem elég az egész évben meghatározó napsütés, az első osztályú kiszolgálás, vagy a festői környezet? A cég meglátása szerint nem, ezért is indította el, mintegy pilóta projektként 2008-ban a Green Star programot. Már abban az esztendőben a 14-ből 11 szálloda viselhette ezt a címet, amelynek nem titkolt szándéka azt is fémjelezni, hogy Egyiptomban is egyre inkább figyelnek a környezeti értékekre. A program tulajdonképpen egy kapacitásnöveléshez szükséges kísérő anyag, praktikus eszköztár és egy step-by-step továbbképzési anyag. Saját honlap, hírlevél és linkek vezetik a felhasználót a fenntarthatóság jegyében még akár a nemzetközi szervezetekhez.

Naprakész információk interaktív térképpel

Elképzelhetetlen befektetőket, nyaralókat meghívni oda, ahol nincs naprakész információ és interaktív lehetőség, főleg ott, ahová problémás elutazni, csak azért, hogy az ember megszerezze az alapvető információkat. Az Orascom és vele együtt az El Gouna weblap is szép, átlátható, naprakész. A komplett város élményét, a családi nyaralást, az üzleti jellegű programok lehetőségét, a szerelmesek paradicsomát, valamint az egyedülálló gasztronómiai lehetőségeket kínálja El Gouna. Egyedülálló kezdeményezés itt a Dine-Around rendszer, amely gyakorlatilag akár a szomszédos hotel, vagy a város bármely éttermében lehetőséget ad a változatos étkezésekre. A városi campus-ban akár mesterkurzusra is jelentkezhetünk. Számos ponton választhatunk tehát, közben egy-egy apró, környezettudatosságra emlékeztető ablakocskával, ilyen például, az is, hogy húzzuk ki a töltőt, ha a telefonunk már maximális szinten van. A választás, a személyre szabás sok program esetén biztosított, ott, ahol tényleg azt érezheted, VIP vendég vagy.

Erős a cégcsoport, kitartó jelenlét

Bár a cégcsoport stabil és erős, nem árt az extra kommunikáció a nehéz időkben. Sajnos, a politika számos elképzelést keresztülhúzott, hátrébb sorolt, elhalasztott, de Egyiptom talpra tud állni, hiszen mindenki tudja valahol, nemcsak az Orascom, hogy a turizmus mennyit jelent az országnak. Leginkább a közösségi média biztosít lehetőséget a sok bizonytalan és bátortalan érdeklődőnek. Ki is használta, használja ezt a cég, és csodálatosabbnál csodálatosabb képeket oszt meg, a békét és a nyugalmat sugározva, az életről, az életformáról, amely ott a Vörös-tenger partján megtapasztalható, az életről, amely ott olyan, amilyennek lennie kell. Mindezeket látva és értve, nemrég azért a figyelem erősen elfordult a világ e csodás részéről. Több idő ezt újra visszatornázni a korábbn elért szintre. 

Képek

  • El-Gouna, Egyiptom, fotó: Bódis Gábor
  • El-Gouna, Egyiptom, fotó: Bódis Gábor
  • El-Gouna, Egyiptom, fotó: Bódis Gábor
Címkék: 1 click 2 be SUCCESSFUL, arculat, attrakció, desztináció, gazdaság, kommunikáció, márka, marketing, mediaorigo, menedzsment, nemzetközi, stratégia, szabadidő, szállás, utazás, vendéglátás

írta: Bódis Gábor

Kapcsolódó cikkek

Egyiptomi kilátások befektetői szemmel

Bő fél éve, még a nem javasolt úticélok közé sorolták Egyiptomot. A politikai bizonytalanság turisták millióit tartotta távol és az utazásszervezők bizalma is lassan állt helyre, igaz, a bátrabbak optimisták. Az Orascom nem most kezdte befektetéseit a csodás El Gounán.

Fedezd fel a pluszt a részletekben

Lucern turisztikai hivatala menedzselésében számos prospektus, online felület létezik, mind-mind szép kivitelben és aktuális tartalommal. Most mégis egy kártya-méretűre összehajtható kiadványt mézünk meg, amelyek egymás mellett a plusz jelet testesítik meg.

Ha 2014, ha tél, ha nyár, akkor Szocsi

Az olimpia után, Szocsiban kap helyet 2014-től a Formula–1-es orosz nagydíj. Milyen stratégia mentén kommunikál, hogyan egyesíti erőit a sikerre éhes, egykor legnagyobb szovjet tengerparti üdülőhely, az 1961-es összevonások révén, ma világ-második leghosszabb város?

Téli ötletek, minta-tippek Svájcra

Új ajánlatokkal, személyre szabott gondoskodással és igazi svájci törődéssel indult és telt el a téli szezon. A téli imázsfilm bemutatását követően, Urs Weber, a Magyarországért és Ausztriáért felelős vezető, foglalta össze a statisztikákkal alátámasztott tendenciákat.

Hírlevél feliratkozás.

×