2014.02.02. 20:00

Miért megy mindenki Győrbe?

Győr város új látogatóközpontja, forrás: Győr MJV PH

Olvashattad Te is a járművek oldalán a 2013-as nyári szezon kezdetén. Jó válasz volt ez arra a felvetésre, amit a Magyar Turizmus Zrt. kommunikált ugyanott, ugyanebben az időben: „Nem csak Vízpart!” Meg is kérdezhetnénk, hogy összebeszéltek-e tavaly? 


Szinte már Müszis

Emlékeztek a Müszi reklámra? Azért az ennyire nem volt beszédes, de egyszerűségében hasonló ehhez. Felkapjuk a fejünket egy olyan dologra, mi nem teljesen avat be a részletekbe, ilyen a legutóbbi győri kampány is. Elég egy figura, ez is mindig bejön. Most cserélte a Kinder is a mosolygós gyermekarcot ultra-fehér fogsorával több magyar gyermekarcra. Így már a miénk is a termék, így már mi is elgondolkodunk, épp úgy, ahogy a kisfiú! A vájtszeműeknek ismerősek azért a színek, a kicsit kusza, de sikeres Győr-logo narancsja és kékje visszaköszön itt is! Elmondható, hogy sikeres tud lenni az, ami kicsit tartalmában rejtélyes, nem egyszerre ad mindent, sőt, egy kicsit foglalkoztat is, ami az elsődleges cél: valami extra van Győrben, szép város stb., tehát mindenképpen pozitív képzettársítás kíséri.

A második cél pedig a tudatosítás: ha mindenki oda megy, nekünk is érdemes felkeresni. A grafika megjelenését követően egyébként, Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatához számos visszajelzés és elismerés érkezett. A legérdekesebb, egy pesti idősek klubjától származik, akiknek annyira felkeltette a figyelmét a kisfiú, hogy felkeresték az önkormányzatot és felajánlották a segítségüket a fiú részére. Akár gyűjtést is szerveztek volna számára, amennyiben erre szociálisan rászorul. Természetesen erre nem volt szükség.

Látom, akarok, barátom, velem, emlékszem …

Öt szó csupán a kampány főüzenetének váza, ha Te is kivesézed egy kicsit. Mit mond az egyszerű helyi polgár, ha felmegy egy kilátóba: „Látom a házunkat!” Ehhez hasonló mondatokra és remek képi tartalomra épül a kampány, arra a négy legfontosabb üzenetre, amelyet a város büszkeségeként akar kommunikálni: látnivalók, helyszínek, rendezvények, kultúra és szabadidő. Ha, csak így, egymagukban jelennek meg e szavak, egy unalmas város, semmitmondó kommunikációját kapjuk, de Győr esetében sikerült vonzó hozzávalókkal becsomagolni mindezt, hiszen látni, akarni, emlékezni, barátkozni akar - velem.

Országosan

A grafika nem csak Budapesten jelent meg óriásplakátokon és hirdetőoszlopokon, hanem országos terjesztésű lapokban is találkozhatott vele az utazni vágyó, miközben banner formájában az interneten színes képekkel társítva népszerűsítette a várost. A képek benyomásként hatottak a város életéből, és felhívták a figyelmet arra, hogy bőven van mit felfedezni Győrben. 2013 márciusát követően, a plakátok kikerülése után sorban jelent meg a grafika nyomtatott és online felületeken, valamint több nagyváros közlekedési eszközein. Így viszonylag széles körben felkeltette az érdeklődést a település iránt az országos kiterjedtségű aktivitás.

Csak az imázsra fókuszálva

A megjelenés első sorban nem társadalmi szerepvállalást vagy elhivatottságot szolgál, hanem Győr, mint közkedvelt úti cél még szélesebb körben való elterjesztését, népszerűsítését és imázsának erősítését tűzte ki céljául. Készült Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának megbízásából, a Marketing, Turizmus és Kommunikációs Osztály ötlete alapján az Innobova Kft. által. A megjelenés időpontja: 2013. március 5 – 2013. április 5. (óriásplakát, hirdetőtábla), 2013 márciusát követően online és nyomtatott felületeken volt látható.

Folyt. köv.

A város marketingtevékenysége együttgondolkodásra, együttműködésre épül. Folyamatosan zajlanak az egyeztetések a város turisztikai szereplői, a Győrben letelepedett vállalkozások, az oktatás területén tevékenykedő szakemberek között. Ennek az együttgondolkodásnak az eredményeként született meg a város pár éve bevezetett szlogenje is (A jövő Győrben épül!), melyet az Audi Hungaria Motor Kft. és a győri Széchenyi István Egyetem Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatával közösen használ. A szlogen tükrözi azt a tudatos munkát, amely évek óta Győr folyamatos fejlődését eredményezi. Továbbá ennek a közös jövő építésnek az eredményeként látogatnak el évről-évre egyre többen Győr városába. Az önkormányzat Marketing, Turizmus és Kommunikációs Osztálya minden évben nagy hangsúlyt fektet a városmárka építésre, kreatív és innovatív módon a figyelem Győrre irányítására. Győr városában az elmúlt időszak kimagasló eredményeket hozott a vendégéjszakák számának növekedésében, amit a kampány egyértelműen pozitív irányba befolyásolt.

www.miertmegymindenkigyorbe.hu

Első ránézésre talán Nektek is furcsa, hogy ilyen hosszú honlapcímet alkalmaz a kampány, hiszen alapszabály, hogy ez legyen a legrövidebb. Most, azt a kompatibilitást nézve, hogy a plakátok fő mondata is ez volt, téves lett volna talán a turizmus.gyor.hu használata, mert úgyis ez csengett vissza. Az egyébként praktikus húzás, hogy nem történt külön fejlesztés erre a kampányra, hanem a hivatalos, a város által működtetett turisztikai oldalra landoltatták az érdeklődőket. Az I love Győr is mindenhonnan visszaköszön, folyamatosan fenntartva az úgynevezett értékláncot.

A kampány folytatásában is olyan grafikai megjelenítésre, valamint üzenetre/kérdésre lehet számítani, mely egyszerűségével hívja fel magára a figyelmet, és kitűnik a sok mindent megmutatni akaró, mind üzenetében, mind képvilágában nagyon színes megjelenések közül. Fontos tudnivaló, hogy az országos kampány mellett, amelynek célja a turisták és az érdeklődők Győrbe csábítása volt, helyben, Győr városában is készült kreatív, amely a lokálpatriotizmus erősítését tűzte zászlójára. Helyben a győriek a kisfiú kérdésfeltevése után: Miért jön mindenki Győrbe? – választ is kaptak: A jövőm Győrben épül! üzenettel.

Képek

  • Győr város új látogatóközpontja, forrás: Győr MJV PH
  • Győr város új látogatóközpontja, forrás: Győr MJV PH
  • A Miért megy mindenki plakát, forrás: Győr, MJV PH
Címkék: 1 click 2 be ACTIVE, arculat, célcsoport, desztináció, dizájn, kommunikáció, kutatás, magyar, márka, marketing, mediaorigo, menedzsment, promóció, reklám, tartalom, ügyfél

írta: Bódis Gábor

Kapcsolódó cikkek

Miért megy mindenki Győrbe?

Olvashattad Te is a járművek oldalán a 2013-as nyári szezon kezdetén. Jó válasz volt ez arra a felvetésre, amit a Magyar Turizmus Zrt. kommunikált ugyanott, ugyanebben az időben: „Nem csak Vízpart!” Meg is kérdezhetnénk, hogy összebeszéltek-e tavaly? 

Az aranydiplomás város: Gyula

Ha Gyula városáról hallunk, akkor a tudatos fejlesztés, az újdonságok sajátosságainak ismertetése és a városvezetés turizmus iránti elkötelezettsége a téma. A polgármester és turisztikai menedzsment vezető kéz a kézben építkezik és kommunikál. 

Magyarország márka. Van?

A magyar állam a környező országokhoz képest keveset törődött a márkamegjelenéssel külföldön. Több kormányzati intézmény, a külügy, vagy a külföldi magyar kulturális intézet-hálózat is foglalkozik az ország népszerűsítésével, de kampányszerűen és esetlegesen.

A NAGY lehetőség Britanniában

Pofon egyszerű ötlet: great = nagy. Egy jó megkülönböztető jelzésként alkalmazható ez a szó, ami szerencsére pozitív asszociációkat idéz fel. Nagy-Britannia turisztikai plakátokkal árasztotta el célpiacait, egy kis szócserés játékosságot is belopva a történetbe: Britain is GREAT.

Hírlevél feliratkozás.

×